Oops!

15 Comments Published by the ibt on Tuesday, November 06, 2007 at 4:02 AM.



Είμαι άνθρωπος κτιτικός, δε μου αρέσει κανείς να παίζει με τα παιχνίδια μου. Όχι τα υλικά, αυτά χαίρομαι να τα προσφέρω και να τα μοιράζομαι με τους γύρω μου. Λέγοντας παιχνίδια, εννοώ τα πνευματικά μου "δημιουργήματα". Αυτά που σε λίγο καιρό θα πάψουν να είναι παιχνίδια και θα είναι η δουλειά μου: Οι ιδέες, οι σκέψεις, οι εικόνες, τα συναισθήματα που πιθανόν να μπορώ να δημιουργήσω και να μεταφέρω στους άλλους.

Δεν μπορώ να καταλάβω την αφέλεια των ανθρώπων που επιλέγουν να κλέψουν μια ιδέα, μια εικόνα, μια μελωδία, οποιαδήποτε πνευματική ιδιοκτησία κάποιου. Στην εποχή που ζούμε και ειδικά μέσα στο Internet είναι πάρα πολύ εύκολο να αποκαλυφθεί οποιαδήποτε τέτοια ενέργεια, αφού ο κόσμος έχει πρόσβαση παντού, βλέπει, ακούει, καταλαβαίνει, έχει εγκέφαλο, κρίνει, και ενίοτε καρφώνει.

Και για να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα, η blogger discolata, αποφάσισε εν αγνοία μου (ποιος με χέζει εμένα και τον κάθε άλλο φουκαρά που ανεβάζει φωτογραφίες στο Flickr άλλωστε) να χρησιμοποιήσει μία από τις φωτογραφίες μου στο παραπλήσιας θεματολογίας ποστ της "Oops". Oops όμως είπε και ο αγαπητός Dimhap όταν έπεσε πάνω στο post και έσπευσε να μου το αναφέρει.


Η συμπαθής blogger όχι μόνο δεν μπήκε στη διαδικασία να με ρωτήσει με ένα email για το αν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη φωτογραφία μου (σε αυτή την περίπτωση φυσικά και θα της έδινα την άδεια) αλλά δεν αναφέρει καν σε ποιον ανήκει και φυσικά ούτε λόγος για link προς την πηγή της. Κάποιος μάλιστα από τους σχολιαστές της φαντάστηκε πως η φωτογραφία απεικονίζει εκείνη αλλά ευτυχώς η ίδια έσπευσε να αποποιηθεί της "ευθύνης" μέσω απαξιωτικών σχολίων, παρακάτω.

Φυσικά και δεν κάθησα με σταυρωμένα τα χέρια: Έγραψα στο blog της σχόλιο (το οποίο δεν ξέρω καν αν θα δημοσιεύσει αφού η blogger χρησιμοποιεί moderation) στο οποίο αναφέρω πως στη σελίδα μου στο Flickr αναγράφεται ξεκάθαρα το "All Rights Reserved" που κι από το Farnham να είσαι ξέρεις πως υποδηλώνει απαγόρευση τη χρήση της φωτογραφίας για εμπορικούς ή μη σκοπούς χωρίς τη συγκατάθεσή μου. Την παρακάλεσα να κατεβάσει αμέσως τη φωτογραφία από το blog της και να μη χρησιμοποιήσει κανένα υλικό πνευματικής μου ιδιοκτησίας στο μέλλον, ενώ παράλληλα συμβουλεύτηκα φίλο δικηγόρο για το αν μπορώ να την εκθειάσω σε αυτό το post (διότι μετά από διάφορα γεγονότα είμεθα νομικά προσεκτικοί). Ανάλογο post επίσης θα ανέβει και στο Flickr προς αποφυγή νέων κρουσμάτων και παραδειγματισμό.

Δεν κάνω όλη αυτή τη φασαρία επειδή θεωρώ τις φωτογραφίες μου αριστουργήματα αλλά γιατί πιστεύω πως οποιοδήποτε προϊόν έμπνευσης ή τέχνης ή οπτικής επικοινωνίας ανήκει αποκλειστικά στο δημιουργό του. Ο δημιουργός θα πρέπει να έχει τον απόλυτο έλεγχο για το αν, πού και πώς θα χρησιμοποιηθεί το "έργο" του που για εκείνον μπορεί να σημαίνει περισσότερα από 500 επί 393 pixels. Η ειρωνεία είναι πως η blogger δουλεύει στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας και μάλιστα το blog της φέρει το banner "ask to use": Μόνο αποσπασματική αντιγραφή, δεν είναι απαραίτητη η πληρωμή, υποχρεωτική η αναφορά πηγής, δεν επιτρέπεται η αντιγραφή χωρίς άδεια, επικοινωνήστε με το δημιουργό. Ακριβώς ό,τι έκανες κι εσύ αγαπητή discolata...

Η φωτογραφία τραβήχτηκε το Σεπτέμβριο στην Αθήνα. Μοντέλο είναι φυσικά η Κάτια, η οποία φέρει μεγάλο μεροίδιο ευθύνης για το ότι η συγκεκριμένη φωτό είναι η δημοφιλέστερη στο photostream μου!

15 Responses to “Oops!”

  1. # Anonymous Anonymous

    Πολύ σωστά.Και νομικά και ηθικά (αν υποθέσουμε ότι αν η ηθική είναι χρήσιμη αξιολογικά) ήταν απαράδεκτο.Συμπαρίσταμαι.

    NaS,LLB,2PGs  

  2. # Anonymous Anonymous

    Τι; Τα αγαθά δεν είναι κοινά; Όλοι δεν έχουν δικαίωμα σε όλα; Δεν ισχύει το «ο καθένας ανάλογα με τις δυνατότητές του» και το «στον καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του»; Πότε έπεσε ο κομμουνισμός; Πού πήγε ο κος Στάλιν παρακαλώ; Να ανησυχήσω;

    Επίσης υπάρχουν σημαντικότερα προβλήματα στον κόσμο: τα παιδάκια που πεθαίνουν απ' το AIDS, οι πόλεμοι που θερίζουν κόσμο, οι US of A και η Μακεδονία που θέλει να λέγεται Μακεδονία. Με τις φωτογραφίες σου θα ασχολούμαστε τώρα;

    :-P

    Δες το κι απ' την άλλη πλευρά: με τέτοιες πίπες που γράφει, χρειάζεται τουλάχιστον κάτι της προκοπής για να τραβήξει κόσμο. Μόνο να σκεφτείς ότι όλοι οι αναγνώστες του ibloglive έκαναν κλικ στο blog της, αυτό πρέπει να της έδωσε τουλάχιστον έναν οργασμό.

    Last but not least, πολύ ωραίο πόδι (το της φωτογραφίας).  

  3. # Anonymous Anonymous

    Χέστην την πατσαβούρα....!!!



    Υ.Γ.= Πες για τα πόδια των αδερφών Ερί....Όχι πες!!! Δεν είναι και τα δικά μας πολύ καλά;;;;;;!!! Οχι πες!!!!!Νικόλ back me up...!!!  

  4. # Anonymous Anonymous

    (1)ποιος είναι αυτό το μπετονόκαρφο ο dimhap που τα ξέρασε όλα?μου φαίνεται θέλει ένα χέρι ξύλο ο τσόγλανος

    (2)το είχα ξαναπεί,όταν πρωτοείδα αυτά τα πόδια
    Κάτια σαγαπώ..
    !

    τώρα για να σοβαρευτούμε,,πιστεύω ακράδαντα σαυτους τους τυπικους κανονισμούς που διέπουν την μπλογκόσφαιρα και οτιδήποτε άλλο βόσκει ελεύθερα στο περιβάλλον μας.αν δεν υπήρχαν αυτοί θα ήμασταν ένα χάος και μισό.
    όλο αυτό είναι τόσο απλό που ειλικρινά δεν είναι τίποτα να το τηρείς..άλλωστε όπως είπες..
    "Η συμπαθής blogger όχι μόνο δεν μπήκε στη διαδικασία να με ρωτήσει με ένα email για το αν μπορεί να χρησιμοποιήσει τη φωτογραφία μου (σε αυτή την περίπτωση φυσικά και θα της έδινα την άδεια)..."
    εκεί θα μπορούσε ναχει τελειώσει το θέμα..

    anyway[θέλω να] πιστεύω πως η pic έπεσε περιέργως στα χέρια της κοπέλας και είτε ξέχασε να ανεφέρει από ποιόν είναι είτε δεν το πρόσεξε καν εκεί που τη βρήκε..και θα μου πεις εσύ "dim Μην είσαι αφελής"
    μπορείς να χεις δίκιο ..σε καμιά περίπτωση δεν τη δικαιολογώ..απλά ξέρεις με το επάγγελμα που έχει δεν εξηγείται να μην..anyway again

    το λοιπόν γιαυτό και όταν τυχαία έπεσα πάνω στο ποστ της είπα αγαπητέ και φίλτατε καλό είναι να ξέρεις τι παίζει,,
    δεν το κανα με σκοπό να μαι το καρφί της υπόθεσης,,και θα στεναχωρηθώ αν έστω και ένας το δει έτσι..το κανα με σκοπό να δει ο φίλος μου τι παίζει εκεί έξω κιαπλά νακάνει ό,τι κρίνει σκόπιμο
    έτσι ώστε αυτό το φαινόμενο να μην αφήνεται να παίρνει τρελές διαστάσεις[κάτι που εύκολα μπορεί να συμβεί μέσα στα μπλογκ]

    νομίζω πως είναι θέμα καιρού η discolata να δει τι έγινε και να ζητήσει ένα συγγνώμη,,και οκ μπορει όντως να μην το πρόσεξε[όχι οτι την δικαιολογεί αυτό..αλλά θαμπορούσε να συμβεί σε πολλούς και καλό είναι να λύνονται οι παρεξηγήσεις]

    ελπίζω και Θεωρώ πως κατάλαβαίνουν όλοι τη θέση μου  

  5. # Blogger Helena

    Όχι μόνο παίρνει τη φωτό χωρίς άδεια, αλλά την ψιλοθάβει κιόλας. Jumboέλεος.

    Να σου πω φοβάμαι λίγο για τις φωτό μου στο flickr και όχι γιατί είναι αριστουργήματα, αλλά όσο να πεις είναι κάπως creepy να τις δεις ξαφνικά σε άσχετο site.  

  6. # Blogger Idάκι

    Αχ Κάτια, ποταμούς φθόνου ανάβεις στις ψυχές των κοριτσιών!!

    ibt μου ψυχραιμία... δεν ξέρεις τα δύο μέτρα κ δύο σταθμά;;  

  7. # Blogger discolata

    Δυστυχώς μέχρι και αυτή τη στιγμή δεν δέχτηκε το ιστολόγιό μου σχόλιό σου. ΑΝ ήταν έτσι, σαφώς και

    α) θα κατέβαζα τη φωτό άμμεσα και
    β) θα το εμφάνιζα απο το μοντερέισον.

    Δεν έχω δώσει δείγματα στο παρελθόν για το αντίθετο ποτέ. Ούτε "έριξα" ποτέ κάποιον.

    Θα περιμένω μέχρι απόψε, κάποιες φορές αργεί να εμφανιστεί, τι να πω. Να ε'ίσαι σίγουρη ότι θα το κρατήσω, αν αυτό επιθυμείς.

    Προσπάθησα μέσω FlickR να σου μιλήσω για να ζητήσω άδεια, όπως πάντα κάνω πριν αναρτήσω μια φωτό που δεν είναι δική μου. Στη δική σου περίπτωση όμως, δεν υπήρχε μέηλ. Τσέκαρέ το και βάλε ένα μέηλ εκεί για να μπορεί κάποιος να έρθει σε επαφή μαζί σου.

    Ναι, λάθος μου που δεν εμφάνισα έστω το νικ νέιμ σου ως παραγωγό του συγκεκριμένου προιόντος. Σε αυτό έχεις δίκιο. Αλλά το έχασα και μετά το ξέχασα. Γι ' αυτό, λυπάμαι.

    Τα σχόλια εδώ μέσα δεν τα σχολιάζω, δε με ακουμπάνε και δ εμε αφορούν ούτε στο απειροελάχιστο.

    Κατά τα άλλα είπαμε, με συγχωρείς, έχεις δίκιο για την χρήση της φωτό χωρίς χρήση έστω του νικ σου, αλλά απλώς την χρησιμοποίησα επειδή τη βρήκα πολύ χαριτωμένη και λόγω φόρτου εργασίας φαίνεται πως ξεχάστηκα και αφαιρέθηκα. Μία φορά.

    Όπως και να έχει, την κατεβάζω με τη μία απο το ιστολόγιο, αν αυτό επιθυμείς.

    Τέλος να επισημάνω ότι τη φωτό, όχι μόνο δεν την έθαψα, αλλά την έκανα χρήση, που υποδηλώνει ότι προφανέστατα μου άρεσε.

    Τέλος, λυπάμαι που δεν είδα νωρίτερα όλα αυτά εδώ για να λυθεί και μια ώρα γρηγορότερα το όλο, αλλά είχα πολύ δουλειά εκτός γραφείου και νετ.

    Καλό σας βράδυ και καλή συνέχεια.  

  8. # Blogger the ibt

    Καμία απάντηση, καμία ενέργεια από τη μεριά της discolata προς το παρόν. Και η φωτογραφία μου παραμένει στο blog της.

    Anonymous, ευχαριστώ.

    Artech, ας είμαστε λίγο προσεκτικοί σε όσα ανεβαίνουν στο συγκεκριμένο ποστ. Τα πόδια της Κάτιας θα προκαλέσουν τον 2ο Τρωικό Πόλεμο.

    Μαρία από Ρόδο, επίσης πρόσεχε τις εκφράσεις σου. Τα πόδια των διδων Ερί έχουν δημοσιευτεί σε post για τη Ρόδο και έχουν προκαλέσει επίσης μεγάλο σούσουρο. (Ειδικά τα μπούτια του Άντονυ Κουίν, θυμάσαι...) Μπορώ λοιπόν να πιστοποιήσω με σφραγίδα και κουμπάρο πως Η ΑΔΕΛΦΕΣ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΝΙΚΟΛ ΕΧΟΥΝ ΚΑΛΛΙΓΡΑΜΜΑ ΡΟΔΙΑΚΑ ΠΟΔΙΑ.

    Dimhamp, ελπίζω να μη σε έφερα σε δύσκολη θέση αναφέροντας το όνομά σου. Χωρίς εσένα δε θα είχα πάρει χαμπάρι το γεγονός και σε ευχαριστώ πολύ γι΄αυτό. Την ήξερες κι από χθες τη blogger για να αισθανθείς ενοχές;

    Elenalda όντως είναι creepy και jumboέλεος indeed.

    Idάκι, δε δέχομαι τίποτα πάνω στο θέμα. Η πολλή παρέα με δικηγόρους (τόσο σε Αθήνα όσο και σε Λονδίνο) με έχει καταστήσει αδιάλλακτο και "θατουσπαρουμετασωβρακά".  

  9. # Blogger discolata

    Ναι, βρήκα τα σχόλιά σου μόλις. Για κάποιο λόγο τα είχε πάρει το σπαμ, οπότε δεν τα έβλεπα.

    Κατεβάζω τη φωτό και θεωρώ το ζήτημα ότι έληξε ήδη.
    Και πολύ κράτησε απο ότι βλέπω.

    Λάθος μου.

    [αν προσέξεις σε όλες τις φωτό του μπλογκ μου που δεν είναι δικές μου, αναγράφω πάνω τους, που θα το δεις αυτό αν κάνεις κλικ επάνω τους δηλαδή, το όνομα του έργου και του παραγωγού του. πίστευα ότι το έκανα και στη δική σου περίπτωση, αλλά έπεσα έξω.ένα μυαλό χειμώνα καλοκαίρι. τι να πω.λυπάμαι.]  

  10. # Anonymous Anonymous

    ibt,παρακαλώ μεσιέ τίποτα:)
    κοίτα εδώ και κάτι μήνες διαβάζω το blog της discolatas..και την έιχα συμπαθήσει..
    δεν είπα πως δεν κατακρίνω την πράξη ,,άλλωστε το ανέλυσα και στο παραπάνω μου ποστ η αλήθεια να λέγεται..
    φυσικά και δεν νιώθω ενοχές
    απλά όπως είπα δεν ήθελα να φανώ σε κανέναν ώς ο κακός ή ως το καρφί
    απλά ήμουν ειλικρινής απέναντι στον φίλο μου όταν είδα ένα έργο του να δημοσιεύεται αλλού..
    so simple//
    the end:)  

  11. # Anonymous Anonymous

    Σας φοβήθηκε το μάτι μου, αγριωπό μου πόνυ.

    Και πού να μπείτε για τα καλά μέσα στις δουλειές. Όπου θα σας περιτριγυρίζουν σχεδόν μόνο discolates (η συγκεκριμένη θα μπορούσε κάλλιστα να είναι προϊσταμένη σας) και θα κόβουν κομματάκια από τις σάρκες σας˙ σιγά-σιγά και καθημερινά.
    Εκεί δεν πας με το δικηγόρο σου. Εκεί σκορπάς χαμόγελα όλη μέρα και χαίρεσαι που κλέβουν εσένα κι όχι το συνάδελφό σου.
    Η άνεση με την οποία απάντησε η συνμπλογκέρισσά σας είναι ενδεικτική του πόσο εξοικειωμένος είναι «αυτός ο κλάδος» με το clopy.

    Ομολογώ πως θαύμασα την αμεσότητα, τη σοβαρότητα και την ευγένεια με την οποία χειριστήκατε το θέμα. Καταφχαριστήθηκα επίσης το «θασαςπάρουμετασώβρακα». Να τους τα πάρετε το ταχύτερο. :)

    ΥΓ: να, κι εγώ κλέβω κατ’ εξακολούθησιν το «πόνυ» - που είναι της Μαρίας -χωρίς νάχω πάρει την άδεια της.Μαρία μπορώ;

    Μίμα  

  12. # Anonymous Anonymous

    ....για σου ρε vespa αθάνατη......
    (έτσι για να ηρεμίσουμε)... :)  

  13. # Blogger the ibt

    Discolata, σε ευχαριστώ για την άμεση ανταπόκρισή σου. Εφόσον η φωτογραφία έχει κατέβει το θέμα έχει όντως λήξει. Συγνώμη για την όλη αναστάτωση.

    Τέλος λοιπόν στην ιστορία διότι όπως είπε και η discolata πολύ τράβηξε. Αγαπητή Μίμα, dimhap και e396, ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.  

  14. # Anonymous Anonymous

    Εγώ έχω άποψη, είμαι μια πρώην fake ξανθιά - νυν fake καστανή.
    Μόνο να ποζάρω ξέρω! χεχε
    :ΡΡΡΡ

    Υ.Γ: Μην στεναχωριέσαι κουτσουνίνο μου! :*  

  15. # Blogger e-Lawyer

    Οι ευφυείς κλέβουν, οι ατάλαντοι αντιγράφουν. Το δυσκολο είναι να βρεις ποιος ανήκει που. Κατά τ' άλλα, αυτά συμβαίνουν ακόμα και στις πιο σοβαρές οικογένειες, σε μια υπόθεση που χειρίζομαι τους τελευταίους μήνες (οι φίλοι ξέρουν) και σύντομα θα λάβει σχετική δημοσιότητα.  

Post a Comment



 

Powered by Blogger.