H Ellen Feiss είχε τόσο δίκιο...

24 Comments Published by the ibt on Thursday, February 21, 2008 at 11:07 PM.



Πριν από μερικές μέρες έγινα ενός χρόνου. Switcher. Στις 9 Φεβρουαρίου του 2007 δηλαδή έκανα μία από τις σημαντικότερες αλλαγές στη ζωή μου: Αγόρασα τον πρώτο μου Mac και άφησα πίσω μου PC και Windows. Αν το 'σημαντική αλλαγή' σας ακούγεται υπερβολικό, αναλογιστείτε ότι περνάω καθημερινά 8 με 10 ώρες μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μου. Αυτό σημαίνει πως ζω περισσότερο σε ψηφιακό περιβάλλον παρά σε πραγματικό.

Το switching λοιπόν ήταν για μένα σαν να άλλαξα χώρα διαμονής, σαν να έφυγα από το Ιράν που όλα ήταν ετοιμόρροπα, δυσκίνητα, ακατάστατα και άσχημα και να πήγα στην Ελβετία της απόλυτης συνέπειας, της ευκολίας, και της... σοκολάτας. Όσο μακρυά κι αν βρίσκονταν αυτές οι δύο χώρες, πολιτισμικά (software) και γεωγραφικά (hardware) η μετάβασή μου ήταν απόλυτα ομαλή, χωρίς προβλήματα, χωρίς καμία ταλαιπωρία. Η πτήση μου διήρκεσε πολύ λίγο και σχεδόν όλα τα πράγματά μου πέρασαν αμέσως τον τελωνειακό έλεγχο. Έτσι ήμουν έτοιμος να τα χρησιμοποιήσω αμέσως στη νέα μου χώρα. Το πιο συναρπαστικό όλων είναι πως έμαθα να μιλάω, να γράφω και να καταλαβαίνω Γαλλικά (και Γερμανικά) μέσα σε λίγες μέρες, αφού τα Περσικά κατά ένα περίεργο τρόπο μοιράζονται πολλά κοινά με τις νέες μου γλώσσες! Έτσι, ένα χρόνο τώρα δημιουργώ, δουλεύω και διασκεδάζω σε μία χώρα που μου προσφέρει τα πάντα: Ευκολία, έμπνευση, πρακτικότητα, πολύ όμορφο περιβάλλον, ασφάλεια και συνέπεια. Παράλληλα, έχω κρατήσει επαφή με όλους μου τους φίλους που ζουν ακόμα στο Ιράν και ανταλλάσσουμε καθημερινά πακέτα, γράμματα και τηλεφωνήματα χωρίς κανένα πρόβλημα.

Το γεγονός ότι όλοι εμείς οι κάτοικοι της Ελβετίας μιλάμε συνεχώς για το πόσο ανεπτυγμένη και όμορφη είναι η χώρα μας δεν είναι τυχαίο. Δεν παίρνουμε χρήματα από την κυβέρνησή της προκειμένου να τη διαφημίζουμε, ούτε βραβευόμαστε για κάθε άνθρωπο που φέρνουμε εδώ. Απλώς όλοι εμείς έχουμε περάσει από χώρες σαν το Ιράν, έχουμε δει τη φρίκη της μπλε οθόνης, έχουμε ζήσει το μαρτύριο του restart, έχουμε περάσει αμέτρητες ώρες κάνοντας format. Και προσπαθούμε να δείξουμε σε όλους τους κατοίκους των άλλων χωρών πως υπάρχουν λύσεις σε πολλά από προβλήματά τους και πως είναι τελείως χαζό και αυτοκαταστροφικό να ταλαιπωρούνται στις τριτοκοσμικές χώρες μόνο και μόνο επειδή έχουν βολευτεί εκεί. Δυστυχώς όμως ελάχιστοι μας πιστεύουν και παίρνουν το αεροπλάνο για να έρθουν εδώ. Ο κύριος λόγος είναι πως φοβούνται να πετάξουν.

It's kind of... a bummer που έλεγε και η Ellen Feiss το 2002. Αλλά από την άλλη, τα ωραία πράγματα αξίζουν στους τολμηρούς. Οι υπόλοιποι είναι απλώς άξιοι της μοίρας τους.

Πολλά φιλιά από την Ελβετία. Wish you were here!


24 Responses to “H Ellen Feiss είχε τόσο δίκιο...”

  1. # Anonymous Anonymous

    Με την πιστοντουζιέρα άλλαξε η ζωή μου. Δείτε πόσο εύκολη και πρακτική είναι. Μια όαση δροσιάς μέσα στη μίζερη καθημερινότητα..

    Μη χάνετε καιρό, τηλεφωνείστε τώρα

    -ΝαΣ  

  2. # Anonymous Anonymous

    Έλα μ' ακούς? Με πιάνεις? Από Ιράν παίρνω, οι τηλεφωνητές μας έχουν απεργία για την τιμή του κάρβουνου και οι γραμμές είναι χάλια! Έχω πιάσει κι έναν ιό και δε μπορώ να φωνάξω... Να σου πω, αφού μετανάστευσες, έμαθες και ξένες γλώσσες, γίνεσαι και γιατρός τσάκα- τσάκα να πεταχτείς να με κάνεις καλά?! Έλααααα.. ένα φορματουλίνι είναι (φορματουλινικό οξύ εις την ιατρική). Ξέρεις τι καλό καιρό που έχουμε εδώ?! Σήμερα είδα και μπλε ουρανό! (μου πέταξε μπλε οθόνη και τά 'κανα πάνω μου, βοήθεια)
    Φοβερό ποστ, φιλάκια!  

  3. # Blogger Knorcedger

    Εγώ με το Ubuntu σε ποια χώρα είμαι;  

  4. # Blogger the ibt

    Σε κάποια κομουνιστική.  

  5. # Blogger Helena

    ΓΑΜΑΤΟ ΠΟΣΤ.

    Ωραία τα περνάω κι εγώ στην Ελβετία. Αν και το σπίτι μου στο Ιράν το χω κρατήσει, γιατί έχουμε περάσει μαζί από σαράντα κύματα.

    - proud switcher 2 μηνών  

  6. # Anonymous Anonymous

    Θα πείσω τον Σάββα τώρα που θέλει να αλλαξει laptop...να πάμε και εμείς Ελβετία...Τι στο διάολο...δεν φτάνει που δεν πήγαμε μηνα του μέλιτος!!! Δεν αξίζω μία Ζυρίχη;;;;Τι χρώμα να το παρουμε; Άσπρο ε;;;;
    Όντως! Τέλειο post!!!!
    Μικρό μου πόνυ θέλω το mail σου...  

  7. # Anonymous Anonymous

    Δεν μου λες;;;Τώρα που το θυμήθηκα!ΤΙ θα γίνει με σενα; Θέλω να διαβάζω που και που τα προηγούμενα σου post και δεν μπορώ!!! ΓΙΑΤΙ ΓΑΜΩ ΤΗΝ ΠΟΥ....ΜΟΥ;;;;;Πρωί πρωί πάλι το μίλησα το γαλλικό μου....  

  8. # Blogger One Happy Dot

    Εαν όλο αυτό δεν είναι σενάριο από διαφημιστικό spotaki για τουρισμό στην ...Ελβετία τότε σίγουρα πρέπει να γίνει. Μπλέ ουρανός...χαχαχα! Σε καλό σου!!! :) Καλό σκ!  

  9. # Anonymous Anonymous

    Υπάρχει και άλλη μία χώρα στην οποία ζει και ο Knorcedger και όλοι οι άλλοι *nix φίλοι του. Και ζουν ελεύθερα χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν και να υπακούν σε κανένα κύριο Bill ή Steve. Αυτή η χώρα γεωγραφικά αλλά και πολιτικά έχει τα πάντα. Διαλέγεις κ παίρνεις. Μπορείς να πας ανά πάσα στιγμή χωρίς τελώνια κ ελέγχους. Δεν έχει μπάτσους αλλά ούτε και πολιτικούς (άρα δεν είναι κομουνιστική) ούτε αφεντικά γιατί δεν τα έχει ανάγκη. Ζει κ υπάρχει από την εθελοντική εργασία και μόνο. Ο μόνος λόγος που δεν είμαστε όλοι σε αυτήν είναι ότι οι περισσότεροι φοβόμαστε την ελευθερία και προτιμούμε να πληρώνουμε για να έχουμε "ελευθεριά"  

  10. # Anonymous Anonymous

    Λατρευτό θείο πόνυ, ίσως ήρθε η στιγμή να ανεξαρτητοποιηθώ από το Πι Σι των παιδιών και να αποκτήσω έναν ολόδικό μου υπολογιστή στο δωμάτιό μου.
    Αυτό που βασικά με συγκινεί στα Mac είναι το άσπρο τους χρώμα (τόσο καταλαβαίνω).
    Πριν αποφασίσω τη μεγάλη στροφή θα ήθελα να ξέρω ποια πράγματα θα στερηθώ/ νοσταλγήσω από το παλιό- καλό PC μου. Και ποια καινούργια θα βρω που θα μ’αρέσουν.
    Πού θα βρω σαφή, αναλυτικά, κατανοητά tutorials για το switch; (προτιμώ στην ελληνική ή ιταλική γλώσσα)
    Ποιο μοντέλο notebook μου προτείνεις – εκτός από το εύθραυστο μπισκότο Air που δεν είναι του γούστου μου; Ας είναι και παλιότερης τεχνολογίας. Προτιμώ τετράγωνη μικρή οθόνη περίπου 13 άρα.
    Και κυρίως αυτό: θα πρέπει να κάνουμε και δεύτερη σύνδεση; Ή με ένα κοινό router θα βολευτούμε όλοι;

    Με γεια το ανίψι. Με τέτοιο θείο είναι τυχερή από χέρι. Τι περισσότερο να της ευχηθώ; : Να της ζήσεις.

    Μίμα  

  11. # Blogger Η Μαύρη Χείρ

    ναι καλά, και εγω που ήθελα να παω ελβετία, δεν είχε εισιτήριο. Μετα πήγα στην ανταρ(κ)τική, παρέα με τους πιγκουίνους  

  12. # Anonymous Anonymous

    Ομολογώ ότι με βάζεις σε σκέψεις. Σκέφτομαι να πάρω laptop κατά την Άνοιξη. Θα ρίξω μια ματιά και στα Ελβετικά μοντέλα...(ποτέ δεν ξέρεις)
    Καλο σαββατοκύριακο!!!  

  13. # Anonymous Anonymous

    Εγώ είμαι πάλι. Θα ήθελα να ξέρω όπως λέει και η Μίμα (αν δεν κάνω και λάθος) ποιο πάνω "ποια πράγματα θα στερηθώ/ νοσταλγήσω από το παλιό- καλό PC μου.Και ποια καινούργια θα βρω που θα μ’αρέσουν".
    Σε ευχαριστώ  

  14. # Blogger xipasmenos

    H προπαγανδιστική πολιτική του Ιράν με επέβαλε σε 2 λεπτά μπλε οθόνης και 15 λεπτά μη ανοίγματος του μενού στο δεξί κλικ....
    Κατα τα άλλα τα gadgets των vista μας μάραναν....

    Μωρε λες να ρθω και γω Ελβετία;
    Θα έχω σοκολάτα θέλω;  

  15. # Blogger Helena

    Φίλτατε ibt συγγνώμη που χώνομαι έτσι, αλλά θέλω να απαντήσω σε όσους ρωτούν για το τι θα τους λείψει απ'το PC. Τίποτα απολύτως, σας το υπογράφω. Από 6 χρονών που είδα πρώτη φορά Η/Υ είχα πάντα να κάνω με Windows και μέσα σε 2 μήνες άλλαξε ο τρόπος που βλέπω τον υπολογιστή μου.  

  16. # Blogger Δημητρης Καμπερος

    έλα στην ΠΑ για να δεις πώς είναι η πραγματική υποαξιοποίηση ενός υπολογιστή που μόνο για γραφομηχανή χρησιμοποιείται και αυτή με B I U επιλογές μόνο...  

  17. # Blogger the ibt

    Λοιπόν το ποστ είχε μεγάλη επιτυχία. Μου φαίνεται πως θα ιδρύσω μια αεροπορική εταιρία με direct πτήσεις για Ελβετία.

    ΝαΣ, για θυμήσου πόση ώρα κάνεις κάθε φορά να ξεκολλήσεις από το Photo Booth! Άσε να μην ανεβάσω τα αίσχη που έχεις κάνει σ' αυτό...

    Νικόλ, μετά από την χθεσινή μου επίσκεψη στο Ιράν έχω να πω πως τα πράγματα είναι χειρότερα από ό,τι φανταζόμουν. Ιδού κυρίες και κύριοι το ζωντανό παράδειγμα της κατάντιας των PC!

    Έλενα, go mac girl!

    Μαρία από Ρόδο, φυσικά και αξίζεις Ζυρίχη. Και Gstaad μη σου πω! Άσπρο, μαύρο, όλα Ελβετικά είναι! Άσχετο αν εγώ έχω ένα φετίχ με τις λευκές χιονισμένες Άλπεις!

    Μαρία από Ρόδο (πάλι), ΚΑΙ σε αυτό φταίει ο Μπιλ Γκέιτς. (Καλά έχω κι εγώ μερίδιο ευθύνης). Το blog μου δουλεύει properly σε όλους τους browsers εκτός από τον Internet Explorer και την Opera του Verdi. Και είμαι τόσο άχρηστος που πάει χρόνος και δεν το έχω φτιάξει.

    One happy dot, explore your senses in Switzerland :p

    Anonymous, δεν διαφωνώ με το "καθεστώς" Linux. Εξάλλου και το Mac Os στο unix στηρίζεται. Απλώς βρίσκω τους Mac απείρως πιο εύκολους στη χρήση, πιο ελκυστικούς και πιο... universal. Και φυσικά το μεγάλο + τους είναι η απόλυτη συμφωνία software και hardware.


    Μίμα, θεά του commenting, μας λείψατε! Πού είχατε χαθεί; Κατ' αρχάς συγχαρητήρια για την απόφασή σας! Πρέπει να σας εξομολογηθώ κι εγώ, πως το πρώτο πράγμα που με τράβηξε στους Mac και με συγκινεί ακόμα είναι το design τους (ας ελπίσουμε ότι δε θα χαλάσει άλλο). Οπότε είστε σε καλό δρόμο.

    Ερχόμενη λοιπόν στον κόσμο της Apple θα χρειαστεί να αφήσετε πίσω σας πολύ λίγα πράγματα: Όπως τα αρχεία με κατάληξη .exe. Αυτό χοντρικά σημαίνει όλα σας τα προγράμματα. Παρόλα αυτά, οι περισσότερες (αν όχι όλες) εφαρμογές που χρησιμοποιείτε αυτή τη στιγμή υπάρχουν και σε εκδόσεις για Mac και θα μπορέσετε να τις βρείτε εύκολα στο Internet. Από το Photoshop της Adobe μέχρι το Office της Microsoft! Οι εκδόσεις αυτές εκτός από το ότι έχουν πολύ πιο όμορφο περιβάλλον είναι συνήθως και πιο απλουστευμένες. Ακόμα κι αν κάποια εφαρμογή που χρησιμοποιείτε υπάρχει μόνο σε Win έκδοση, να είστε σίγουρη πως θα βρείτε πολλές αντίστοιχες (και πολλές φορές καλύτερές) για Mac.

    Φυσικά όλες αυτές οι εφαρμογές θα είναι σε θέση να ανοίξουν και να επεξεργαστούν όλα τα υπάρχοντα αρχεία σας. Κείμενα, φωτογραφίες, μουσική βίντεο κλπ. Στον καινούριο Mac σας θα βρείτε επίσης πολλές προεγκατεστημένες εφαρμογές που είναι εύκολες στη χρήση και δεν έχουν καμία σχέση με τα lame βοηθήματα των Windows (λέγε με ζωγραφική και Windows Movie Maker). Μιλάμε για κανονικά προγράμματα, όχι για ποιότητα Ναρκαλιευτή. Παρεμπιπτόντως, μέχρι και ναρκαλιευτής υπάρχει για Mac.

    Αυτή τη στιγμή η Apple βγάζει τρία notebooks: Το Air (που δε μας αρέσει), το MacBook (που έχουμε) και το MacBook Pro (που δεν νομίζω πως σας χρειάζεται). Το MacBook έχει οθόνη 13 ιντσών, επεξεργαστές Intel Core 2 Duo (2 και 2.2 GHz), μνήμη μέχρι 4GB, σκληρό μέχρι 250GB και φυσικά DVD±RW για να βλέπετε και να γράφετε τις ταινίες σας. Η κύρια του διαφορά από το Pro είναι ότι έχει πιο "αδύναμες" κάρτες γραφικών. Αν δεν παίζετε παιχνίδια, δε σας νοιάζει. Βγαίνει σε κατάλευκο και σε κατάμαυρο (για όνομα του Θεού μη...) χρώμα, είναι μικρό και όμορφο. Υπάρχουν επίσης ένα σωρό features που το συνοδεύουν (τηλεχείριστιρια, magsafe αντάπτορες για να μην τραβάτε το καλώδιο και σας πέφτει κάτω κλπ) τα οποία μπορείτε να δείτε στο www.apple.com/macbook (Αγγλικά) ή στο http://www.apple.com/it/macbook/ (Ιταλικά).

    Η μετάβαση από το ένα λειτουργικό στο άλλο είναι πολύ πιο εύκολη από όσο φαντάζεστε. Φυσικά αν δυσκολευτείτε, έχετε δίπλα σας όλο το Internet το οποίο είναι γεμάτο από το video tutorials, άρθρα, fora για χρήστες κλπ, τα οποία θα λύσουν κάθε σας απορία. Επίσης η Apple στο online support περιλαμβάνει το Mac 101 (http://www.apple.com/support/mac101/) και αναλαμβάνει να σας ξεκινήσει από το μηδέν.

    Και τέλος, όσον αφορά το δίκτυο, το MacBook σας θα έχει WiFi και Ethernet port. Έτσι θα μπορείτε να συνδέεστε με το router καθώς και με το PC των παιδιών σας είτε ασύρματα είτε με καλώδιο και θα μπορείτε να μοιράζεστε αρχεία, εκτυπωτές, σκάνερ και άλλα περιφερειακά και φυσικά τη σύνδεση στο Internet.

    Αυτά, χοντρικά. Αν έχετε άλλες απορίες ή χρειάζεστε βοήθεια, στείλτε μου ένα email και θα σας απαντήσω με όσα μέτρα σεντόνι θέλετε!


    koulourtzis, τι εννοείτε δεν είχε εισιτήριο;

    Antemian, όχι μόνο να ρίξεις ματιά αλλά και να παίξεις λίγο με έναν Mac. Τότε σίγουρα θα σε κατακτήσει! Ελπίζω η απάντησή μου προ τη Μίμα να σε κάλυψε. Διαφορετικά γρήγορα κι εσύ email! :-p

    xipasmenos, λευκή, μαύρη, ασημένια, ό,τι σοκολάτα θες!

    Έλενα, καλώς κάνεις και χώνεσαι για να παίρνουν κουράγιο οι φοβισμένοι soon-to-be-switchers. Εύγε! Θα πας μπροστά και το ξέρεις!

    Δημήτρης Καμπέρος, τι είναι ΠΑ;  

  18. # Anonymous Anonymous

    Σ' ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για την τόσο εμπεριστατωμένη πληροφόρηση. Αν δε βρω άκρη από τα links που μου δίνεις θα προστρέξω στα "σεντόνια" σου. Macκια!

    Μίμα  

  19. # Blogger Η Μαύρη Χείρ

    Εννοώ ότι θα έπρεπε να περιμένω μερικούς μήνες μέχρι να φτάσει στα χέρια μου ο πολυπόθητος υπολογιστής! Και έτσι δεν απέκτησα ποτέ την άσπρη, μαλακή σβηστρούλα που ονειρευόμουν...  

  20. # Blogger One Happy Dot

    Λοιπόν αλήθεια τώρα..πόσα σου δίνουν για τη διαφήμιση που τους κάνεις? Θα μείνει...μεταξύ μας! Είναι φοβερό το πως μπήκα σε μια διαδικασία να ψάχνω για Mac χωρίς καν να το χρειάζομαι...ή μάλλον χωρίς να εχω συνειδητοποιήσει ότι το χρειάζομαι (για να σε προλάβω!). Συγχαρητήρια για τη βοήθεια πρός τη Μίμα, μόλις ανακυρηχθήκατε πωλητής της χρονιάς! ;p  

  21. # Anonymous Anonymous

    Αγάπη έχω απορίες:
    1. Όταν λες fora εννοείς forums, ε?? Δεν είναι κάτι που μου διαφεύγει πάλι....
    2. Το Powerbook τι ρόλο βαράει? Τό 'χει ο καθηγητής μου του digital design και μπορώ να πω ότι είναι πολύ μυστηριακό. Είναι και μια σταλιά.
    3. Ένα κ..οδέμα από Ελλάδα, πόσα χρόνια κάνει πια να ΄ρθεί?!
    4.Τι είναι αυτό το OpenId?

    Αυτά, ευχαριστώ.  

  22. # Anonymous Anonymous

    Όταν σταματήσεις να γράφεις σεντόνια έρωτα και παντοτινής πίστης αφιερωμένα στην apple και αρχίζεις να τα γράφεις στην Ελενίτσα τη φοιτήτρια , τότε θα καταδεχτώ να σου ξαναφήσω σχόλιο σε αυτό το ρημαδο-γκλομπ!



    Υ.Γ: Και πες στον άλλο τον αλήτη να αφήσει τα photo booth και να απαντήσει κάνα γράμμα γιατί έχω παραγγείλει και 400 μπουμπουνιέρες!!!

    *φιλάκι*  

  23. # Anonymous Anonymous

    Να σου πω. Ακόμα δεν πρόλαβα να τα μελετήσω ολοσχερώς. Βαριέμαι λίγο τα manuals. Αλλά πες μου κάτι. Ας πούμε ότι εσένα σε έχω βάλει στα favorites μου με αναγνωριστικό εικονίδιο ένα γαλάζιο παραδείσιο πουλί (γεγονός που αληθεύει -για να μην χρονοτριβώ σε άσχετα μπλογκς) ωραία; Σε ρωτάω λοιπόν : Αυτό το πράγμα -αυτή την ευκολία!- θα μπορώ να την μεταφέρω στο περιβάλλον του Mac; Ή στην Ελβετία δεν έχει τέτοια;

    Βρε παιδί μου έχω πάρα πολύ βολευτεί μ’ αυτό το πισάκι που όλα τα κάνει. Το κιτσάτα «τρισδιάστατα λαμέ» σκηνικά του τα έχω αλλάξει όλα σε σκέτο μονοδιάστατο άσπρο- γκρί και καθόλου δε με χαλάει πλέον. Έκτός από το μεταλλικό (αρχοντικό!) περίβλημα.. Μήπως να το βάψω;

    Μίμα  

  24. # Blogger vuong
Post a Comment



 

Powered by Blogger.